Winkelen bij de COOP

Woensdag 22 januari ging groep 1/2a naar de COOP op het Scheldeplein!
We werken over de supermarkt en daarom gingen we eens kijken in een echte supermarkt.
Conciërge Leo had een  boodschap voor ons! We moesten chocola voor hem kopen. Daarom kreeg Mark 5 euro van hem en een foto van de reep chocola. In een lange rij liepen we naar het Scheldeplein en bekeken in de COOP de verschillende schappen. We stopten o.a. de koeling en de diepvries en van Niels (COOP mede eigenaar) kregen we allemaal een lekkere appel!
We hebben de reep chocola voor de conciërge gevonden en keurig bij de kassa afgerekend! Tot slot gingen we allemaal nog even op de foto voor de COOP! Het was een gezellige en leerzame excursie!

Juf Ellen met David op school

Dinsdag 21 januari kwam juf Ellen op school met David. Wat een mooie baby!
Alle kinderen mochten hem even van dichtbij bekijken en samen met de juf op  de foto!
Natuurlijk hadden we ook een cadeautje voor de juf. Eylin mocht het geven: een mooi prentenboek en slabbetjes!
Juf Ellen had ook nog wat lekkers meegenomen om te trakteren...mmm lekker! Een wafel met blauwe muisjes erop!
Dank u wel juf Ellen! Het was gezellig om u weer even te zien !

Bezoek van Sint en zijn Pieten

Tussen alle drukte door hebben Sint en zijn Pieten tijd gemaakt om een bezoekje te brengen aan Het Kompas. Sint was iets verlaat omdat hij het laatste deel van de reis moest lopen en een beetje verdwaald was. De Pieten waren er eerder en maakten met de kinderen grapjes en deelden pepernoten uit. De kinderen zongen onder leiding van juf Laura uit volle borst. Sint hoorde dit en wist hierdoor waar hij zijn moest. Na een welkom van meester Kant werd eerst nog een bordesfoto gemaakt. Hierna ging Sint naar binnen en heeft hij samen met zijn vijf Pieten alle groepen bezocht. Hij is ook bij de kinderen van peuterspeelgroep Ot en Sien geweest.

Op het scherm in de hal komen de jarige kinderen elke dag langs. Misschien is het u opgevallen dat de verjaardag van Sint ook langs kwam. Als u goed hebt gekeken hebt u gezien dat Sint in groep 1741 zit.

Nadat alle cadeaus uitgedeeld waren een de pepernoten in de magen van de kinderen verdwenen waren, hebben Sint en zijn Pieten afscheid van onze school genomen. Tot volgend jaar!

De verjaardag van juf Wilma,

Wat een gezellige ochtend hebben we met elkaar gehad!
Eerst de schoencadeautjes uitgepakt en bekeken en daarna heeft de juf alle cadeautjes uitgepakt!
Wat ben ik verwend zeg! Hartelijk bedankt voor de mooie cadeau' s.
We hebben met elkaar spelletjes gedaan in het speellokaal en lekker gesnoept in de klas.
De ochtend is omgevlogen...Kijkt u maar een s naar de gezellige foto's!

Nationaal Schoolontbijt,

Al enkele jaren doen wij mee met het Nationaal Schoolontbijt. Op dinsdag 5 november was het weer zover. Bij aankomst op school kregen de kinderen direct een goed ontbijt voorgeschoteld. Yoghurt, bruin brood, bruine bolletjes, krentenbollen, fruit, water, thee en halfvolle melk om te drinken. Kortom een goed verzorgd ontbijt.
Niet iedereen weet dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Je hele lichaam moet op gang komen en heeft daar energie voor nodig. Het is belangrijk dat deze maaltijd niet wordt overgeslagen.
De stichting Nationaal Schoolontbijt maakt zich sterk om kinderen (en ouders) bewust te maken van deze belangrijke maaltijd. Van supermarkten, bakkers en producenten ontvangen wij dit ontbijtpakket voor de hele school gratis! De enige tegenprestatie is een kleine bijdrage voor stichting ‘Het Vergeten Kind’. Deze stichting komt op voor de belangen van kinderen die niet veilig en liefdevol op kunnen groeien.
Samen eten bevordert ook de onderlinge band in een groep. In de groepen hing naast de geur van heerlijk vers brood een fijne sfeer.
Veel dank ook aan de leden van de ouderraad die die samen met andere ouders dit jaar het ontbijt weer verzorgd hebben.

Giraf leert fietsen.

Op vrijdag 11 oktober hebben we een voorstelling van “Giraf leert fietsen” gehad.
Deze voorstelling werd gegeven door de schrijvers van het boek, Marie-Louise en Mark Sekreve.
Eerste vroegen de schrijvers een heleboel over Giraf en Zebra, Krokodil en Olifant. Daarna gingen we allemaal helpen met het verzinnen van een verhaal. We hebben leuke liedjes gezongen met veel gebaren erbij en we hebben Mark in Giraf zien veranderen en Marie-Louise in Zebra , Olifant en Krook.
Zebra kon al heel goed fietsen en Giraf wilde dat ook wel, maar toen hij het ging proberen viel hij heel hard op de grond en wilde daarna niet meer fietsen.
Toen hebben we geholpen met het verzinnen, hoe Giraf nou wel kon fietsen zonder te vallen.
Gelukkig liep alles goed af en konden de vier vrienden op reis.
We kregen nog mooie posters en kleurplaten. Het was een super leuke voorstelling!

U kunt de foto’s en het filmpje bekijken in het fotoalbum 2019/2020

De Fiets

De afgelopen tijd hebben wij als kleuterklassen gewerkt aan het thema 'de fiets'.
In elk lokaal is een fiets uit elkaar gehaald door de fietsenmakers in de groep. Soms met zoveel enthousiasme dat de fiets amper te repareren valt. Dit mocht de pret niet drukken, want zo leerden we veel over de verschillende onderdelen van de fiets. Ook leerden we liedjes, knutselden we rondom dit thema en hebben we al letters geleerd.
Momenteel kijken we breder naar het thema wat past bij de Kinderboekenweek; 'op reis'. Zo zijn we bezig met verschillende routes, bekijken we een plattegrond, bouwen we voertuigen enzovoorts. Het is een thema wat aansluit bij elke leerling, haast iedereen heeft wel eens een bus gezien of bezit een fiets. Er zijn al veel kinderen op reis geweest! Leuk om te zien dat de kinderen zo enthousiast zijn over dit thema. Uiteraard lezen we ook veel voor uit (prenten)boeken die te maken hebben met dit thema. De kinderen zijn op de foto gegaan met hun lievelingsboek en deze worden ook besproken in de klas. Kijk gerust aanstaande maandag eens lekker rond in de klas, want op 14 oktober is het weer kijkmiddag.